lördag 14 april 2012

S som i Simon

För andra gången i år kom Simon i fredags hem med en fin rund kartongbit som han sytt tre fina cirklar på. Han har säkert fått en del hjälp, med ändå. Han är superstolt. I förmiddags drog vi igång ett liknande sy-projekt. Simon syr ett S, Amanda en prinsesskrona och jag ett K. Jag stack hål och trädde trådar. Noga pekade jag till Simon hur han skulle titta att han var rätt osv. Sen sydde han på tills det var dags att byta tråd. En gång blev det fel så att jag fick hjälpa honom att backa, men resten gick som smort. Han hade alltså 4 rader med hål slingrandes utefter sitt S. Inte en gång var han i "fel" rad. Det värmer mitt pyssel- & handarbetshjärta, för att inte tala om mitt mammahjärta alldeles otroligt. Då menar jag inte hans prestation, utan det faktum att han riktigt njuter av att göra det själv.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar